Úpači

  • Adrian Absolon - Tichá voda
  • Thomas Baláž - Rychlý žralok
  • Martin Jiránek - Bystrý lišák
  • Adam Kaplan - Tajná stopa
  • Dominik Krivák - Silný medvěd
  • Antonín Malafa - Přesná muška
  • Ondřej Petera - Vinnetou
  • Nicolas Rybár - Divoký bizon

 

Úpačky

  • Markéta Feketová - Makya rychlá nožka
  • Kamila Kaslová - Šípková růže
  • Eliška Kleistnerová - Rychlá puma
  • Matylda Maravaud - Ptačí pírko
  • Melissa Piskorová - Malá noha
  • Soňa Rafaelová - Havraní vlas
  • Andrea Sobotková - Vraní pírko

O našem indiánském kmeni Úpačů

Jmenujeme se Úpači - podle místa, ve kterém žijeme a ve kterém rozvíjíme své dovednosti, schopnosti a znalosti. Náš indiánský kmen se schází v 1. patře budovy 1. stupně. Podle obrázku na dveřích přesně poznáte, kde je náš tábor.
 
Kliknutím na dveře si zobrazíte fotky z naší třídy (1. třída).

Celoroční motivace 

1. TŘÍDA: PEŘÍČKA 

Během našeho indiánského života získáváme otisky peříček za různé aktivity, práci navíc, za služby, za aktivitu při hodině, za snahu, za vzorné chování, za plnění domácích úkolů. Úkol, za který je barevné pírko, se pozná podle tiskátka peříčka.      

Barevná pírka si děti ukládají do plastových dóziček, které mají u sebe v lavici. Jakmile nasbírají deset pírek, vymění je za pochvalu náčelníka Bystré oko do žákovské knížky, malou odměnu a velké pero do své čelenky na nástěnce.

Kdo měl na konci roku nejvíce per a nejkrásnějí čelenku?

 

2. TŘÍDA: STOPY, ŠÍPY A LOV BIZONŮ

Stopování za aktivitu při hodinách (5 stop = odměnový poukaz) a lov bizonů (10 šípů = ulovený bizon).
Nástěnka 2.B na konci školního roku.
 

3. TŘÍDA: STOPY, ŠÍPY A LOV ZVÍŘAT

Ve třetí třídě jsme opět stopovali a za aktivitu v hodinách jsme získávali stopy (5 stop = odměnový poukaz). Odměnové poukazy byly na den bez úkolu, den na učitelském křesle a den sezení s kamarádem.

Také lovíme pomocí nasbíraných šípů zvířata, která různě směňujeme.  Šípy se daly získat především za plnění služby, za nošení domácích úkolů, za vzorné chování a také jsme sbírali online šípy na Moodlu za plnění dobrovolných online úkolů. Každé zvíře se dalo ulovit daným počtem šípů. Cílem je získat koně. Čím víc koní, tím bohatší indián.

Na začátku roku si každý poskládal a vyzdobil svoje týpí, do kterého nalepil svou fotku. Týpí jsme umístili na nástěnku a zvířata jsme připichovali kolem.

Takto vypadala nástěnka na konci školního roku. Někteří se snažili ulovit všechny druhy zvířat, což se jim do konce roku podařilo.

4. TŘÍDA: STOPAŘI

V letošním roce opět sbíráme stopičky, tentokrát prorážíme kleštěmi stopovací kartu. Za 10 stop = odměnový poukaz, za 20 stop stopa vybraného zvířete, kterou umisťujeme na nástěnku vedle otištěné stopy indiána. Kdo bude nejlepší stopař?
 

 

 

Mluvicí hůlka

Indiáni mluvicí hůlky používali při různých schromážděních a jednáních, kmenových radách. Mluvicí hůlka je symbolem práva mluvit - pouze ten, kdo hůlku drží, může mluvit a ostatní pouze naslouchají. Pak se hůlka předá a mluví další. Hůlku používáme především v našem pravidelném pondělním kruhu. 
 

Totem - sebehodnocení

Ve třídě máme jako správný indiánský kmen také totem. Na něm pomocí kolíčků vyznačujeme, jak se nám dařilo nebo jaké máme pocity.
 

INDIÁNSKÉ BINGO

Je to vlastně celotřídní snaha o získání odměny pro všechny. Patří k tomu stovková tabulka a 100 špachtlí s čísly.

Na tabuli máme viditelně pět koleček s indiánskými symboly. Kolečka se odebírají např. za zdržování, přílišné vyrušování a žvanění, nepřipravenost na hodinu…

Na konci vyučování se vylosuje tolik špachtlí, kolik zůstane koleček na tabuli. Děti tedy mohou získat i 5 čísel denně. Čísla se vyškrtávají ve stovkové tabulce a je to tak trochu o náhodě, kdy vyjde řada, sloupec nebo diagonála a děti dosáhnou na celotřídní odměnu, kterou si předem samy vyberou.

Vybrané odměny byly např. den s mobily (QR kódy), třídní párty, hon za pokladem, muffiny od paní učitelky, pizza...