Milí rodiče,
prodloužené víkendy už jsou za námi a před sebou máme celý nezkrácený týden. Ve čtení nás čeká čtení obtížnějších slov se slabikotvorným R a L, a tak vás dohromady čekají jen 4 strany, které si klidně rozložte na celý týden, jak se vám bude hodit. K matematice opět vkládám pro ulehčení vaší práce ke každé stránce návodné video, se kterým mohou děti pracovat úplně samy. K prvouce vložím zase samostatný článek - pustíme se totiž do orientace v čase – naučíme se poznávat čas na ručičkových hodinách (celou hodinu).
Ukončili jsme téma zvířecích rodinek, tak čekejte závěrečný kvízek ;-). Těším se také na vaše obrázky zvířátek podle návodu ;-) A opravdu mám ohromnou radost, jak se rozrůstají naše úlovky z říše živočichů! A do videoalba jsem přidala další vaše nahrávky, tak jukněte :-)
Někteří jste jistě na školním webu či FB zaregistrovali Základní informace k znovuotevření školy od 25. 5. 2020 pro žáky 1.stupně (1. – 5. tříd). Zítra (v pondělí) máme ve škole poradu, tak se dozvím více. Předpokládám, že vás budu kontaktovat ohledně vašeho zájmu.
Přeji hezký týden a těším se na další spolupráci.
Váš náčelník Bystré oko
37. školní týden (11.5. – 15.5.)
Český jazyk
- slova se slabikotvorným R, L (trvá, kapr, vlna, slza…)
- psaní – psací Ch, D; opisy, přepisy, (diktáty)
- S str. 76, 77
- PSS str. 44,45
- PÍS 4. díl str. 5 - 9
- dobrovolné:
- Pracovní listy z nakopírované sady
- cvičení online: Slova se slabikotvorným R a L – 5 cvičení
Matematika
- Orientace na číselné ose, sčítání a odčítání do 20 bez přechodu
- PS str. 61 – 65 - využijte vložená videa , ulehčí vám práci, děti s nimi mohou pracovat úplně samy
- Dobrovolné: Pracovní listy z nakopírované sady
- cvičení online:
- Sčítání do 20 – názorně
- Odčítání do 20 – názorně
- Počítáme úspory – sčítání do 20
- Rybaříme – sčítání do 20
- Lov motýlů – odčítání do 20
- Květinářství – rozklady čísel do 20
- V cukrárně – sčítání a odčítání, porovnávání výsledků
- Početní pyramidy - 4 úrovně
Člověk a jeho svět
- Orientace v čase – části dne, hodiny (celá)
- samostatný článek ZDE
Návrh na rozložení učiva během týdne
Poznámky a náměty k jednotlivým stranám
SLABIKÁŘ
str. 76
- správně podvlnkovat slova: sve – tr, tr – há, ka – pr, pr – chá, cu – kr, kr – mí, ha –dr, dr - ží
- rýmy – šprýmy – vyhledat slova, která se rýmují
- vhodné slovo spojit s větou
- zakroužkovat správné slovo k obrázku
str. 77
- doplnit vhodnou slabiky z nabídky
- Cesta do Brna – trénovat čtení s porozuměním (Kdo jel do Brna?, Čím jel Luboš? Co dělal Luboš ve vlaku?)
- jména dětí oddělit čárou
- dopsat vhodná slova do věty
PRACOVNÍ SEŠIT KE SLABIKÁŘI
str. 44,45
- obě tyto stránky jsou propojené (když splníte úkoly z těchto dvou stran, vyjde vám obrázek)
- trénovat čtení slov ve sloupcích, vysvětlit význam slov
- v tabulce vyhledat slova podle obrázků a vybarvit je červeně
- podtržená slova vyhledat v tabulce a vybarvit červeně
- barevně vyznačená slova najít v tabulce a vybarvit je červeně
- Obří rýma – přečíst článek, odpovědět na otázky
PÍSANKA
- nová písmenka Ch, D
- jak psát CH:
MATEMATIKA
str. 61- sčítání do 20
str.62 – počítání na číselné ose, slovní úlohy
str. 63 - nakupování - DOPORUČUJI pustit
str. 64 – sloupečky na procvičování
str. 65 - procvičování